Photobucket
Rintihan Seorang Hamba
Kelahiran Puteri pertama
Friday, January 10, 2014 • 10:09 PM • 0 comments

Bismillahirrahmanirrahim

Mendidik dan menjaga seorang anak untuk menjadi seorang anak yang soleh atau solehah itu bermulanya daripada ibubapa. Bak kata pepatah, ''Anak merupakan kain putih yang bersih dan suci setelah dilahirkan. Oleh itu, ibubapalah yang mewarnai kain tersebut dengan warna yang indah, corak yang menarik.'' Maka anak-anak perlulah dididik dari kecil oleh ibubapa. Melentur buluh biar dari rebungnya. *Cewahhh, berperibahasa pulak kau Anah. :p


PakTam, MakTeh, MakSu.
bersama Puteri Nur Adlina Bt Muhd Zulhafiz.
Dilahir pada 01.01.2014 besamaan 29 Safar 1435H
Our first niece. ^_^

Bila dia nangis je mesti aku gelabah. Sebab, aku paling takut kalau baby nangis. Aku takut mak dia salahkan aku yang buat dia nangis. Padahal aku tak buat apa-apa pun. Kalau korang nak tahu aku lah babysister budak ni and mak dia. Yelahh, mana taknya disebabkan aku ni sedang tunggu result SPM kenalah aku jaga dua beranak ni. Huhuhu. Dah la sebelum ni aku tak pernah jaga baby. Dukung lagi lah tak, ni pon first time. Kekok lagi. Hii. Cari pengalaman jadi babysister. Mana lah tahu nanti suatu hari nanti boleh buka rumah babysister ke. Tapi kalau boleh aku tak nak baby yang kuat menangis. Mahu je aku call mak dia suruh pujuk baby tu berhenti menangis. Hahaha. ^_^

p/s : Kepada budak kecik yang comey lottey ni, MakTeh (macam tua sangat je panggil ''MakTeh''. KakTeh laa) harap awok jadi anak yang solehah dehh. Semoga nanti dah besar jadi seorang pendakwah yang berjaya dan dihormati, ya sayang. InshaAllah. Allahumma Aamiin. :)



HATI KITA ALLAH PEGANG

Labels:


MAN ANA ?




Ana in saaltal-qouma 'anni man ana. Ana mu`minun sa a'isyu dauman mu`mina. Falya'lamil-jami'u 'anni ha huna. Lan anhani lan antani lan arkana.

[ FaceBook ] [ Twitter ] [ Official Blog ]
bold italic underline strike


Profile

Langkah Kehidupan.

AL-QUR'AN INSPIRASI KU !





BIG THANK YOU!



Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nur Raihanah